Výstřednost je přeháněním

25. března 2013 v 21:16 | Blechovan |  Na téma
"Nic se nemá přehánět, jenom slivovice," žertoval kdysi náš soused. Výstřední, excentrické chování je takovým typickým příkladem přehánění. Zviditelnit se, upozornit na sebe za každou cenu. Když to nedokáži svou prací, dovedností, uměním, tak třeba aspoň nějakou extravagancí. Nemám rád takové ty vyhrocené názory a postoje. Když mi někdo "diktuje", že v sandálech nemám mít ponožky, s nimi že vypadám nenormálně, výstředně; myslím si o něm... No myslím si. Pokud mi někdo předepisuje, že mám mít vyholené chloupky v podpaždí, myslím si o něm, však víte. Je to jen a jen moje věc, co a jak dělám, pokud respektuji nejen zákony, ale i zájmy, potřeby ostatních. Potřeby a zájmy, ne představy a libovůli nějakého vizážisty či stylisty.
Excentriky jsem nikdy ani neobdivoval, ani nekritizoval. Prostě každý se chová podle své přirozenosti.
Jedna věc mi však připadá jaké extrémní. Nějak se rozmohl pojem workholik. Je to extrémní kritika toho, že někdo je pro práci tak zaujatý, že se pro něj práce stala nezbytností. Nikomu nevadí, když nějaký pracháč je zatížený třeba na nesmyslné adrenalinové hazardy, že je závislý na vyhledávání nových a nových vzrušení, nebo naopak na povalování se na sluníčku u moře a nicnedělání. Ale na práci? Vědec, chce-li dosáhnout úspěchu vyřešením složitého problému, ten nepotřebuje podstupovat nějaký zorbing nebo asistovaný seskok či lov na tygry (to bylo). Ten prostě leží v pracovním problému, který je pro něj prací, koníčkem i odměnou. Výsledek jeho práce se často odrazí v možnosti zlepšit ten či onen výrobek, objasnit problém, který tísní občany a podobně. A pak nějaký zbohatlický nefachčenko, prakticky se přiživující na práci ostatní společnosti, řekne: Hele, workholik!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Robka Robka | E-mail | Web | 25. března 2013 v 21:56 | Reagovat

Kdo umí, umí a kdo neumí, ten se holt jen předvádí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama